Всеукраїнська школа майстерності «Педагогічний стартап» «Створення інклюзивного освітнього простору: сучасні виклики та системні рішення

Всеукраїнська школа майстерності «Педагогічний стартап» «Створення інклюзивного освітнього простору: сучасні виклики та системні рішення


Проходила 26-28 листопада 2019 року на базі  Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

На базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» розпочав свою роботу триденний захід Всеукраїнська школа майстерності «Педагогічний стартап» «Створення інклюзивного освітнього простору:сучасні виклики та системні рішення».

Розпочала роботу заходу Олена Артеменко, начальник відділу організації масових заходів ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти»  Міністерства освіти і науки України.

З вітальним словом до учасників звернулася  директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Віра Рогова, яка розповіла  про здобутки Київщини в організації інклюзивного навчання в закладах освіти.
Науковими досягненнями в інклюзивній освіті поділилася з присутніми заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Алла Колупаєва.

Наталія Бендерець, в. о. ректора Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук представила організаційну модель системи підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогічних працівників в умовах упровадження інклюзивної освіти.
Здобутки та перспективи впровадження інклюзивної освіти в м. Біла Церква  висвітлив Юрій Петрик,начальник управління освіти і науки Білоцерківської міської ради.
У підсумковій частині першого дня заходу обговорено і визначено ефективні шляхи формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в освіти.

Другий день Всеукраїнської школи майстерності «Педагогічний стартап» «Створення інклюзивного освітнього простору:сучасні виклики та системні рішення», що розпочала свою роботу 26 листопада 2019 рокуна базі Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» став багатим на події: спочатку учасники ознайомилися з обладнанням у тренінгових залах для навчальних занять зі слухачами курсів підвищення кваліфікації.
У рамках інтерактивної тематичної локації «Формула успіху переможниці конкурсу «Учитель року – 2019» учасники відвідали Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб», де на них чекав воркшоп корекційно-відновлювальних та розвиткових технологій.
З вітальним словом до присутніх звернулась директор закладу Наталія Слободянюк, яка розповіла про тривалий та успішний досвід роботи колективу з впровадження інклюзивної освіти на засадах педагогіки партнерства. До уваги учасників був представлений презентаційний урок переможниці всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «Учитель інклюзивного класу» Людмили Бараненко.
А також колектив корекційних педагогів закладу освіти продемонстрував заняття з дітьми та майстер-класи з розвитку фізичних якостей та опорно-рухового апарату у дітей з порушеннями аутистичного спектру, корекції сенсорної дисфункції, соціалізації учнів з особливими освітніми потребами.
У ході дискусійної панелі учасники відмітили високий рівень  створеного інклюзивного середовища в закладі освіти як результат наполегливої системної  роботи та командної співпраці фахівців з дітьми особливими освітніми потребами із застосуванням методики ТАН-Соденберг, пісочної арттерапії та мовленнєвої корекції з використанням нетрадиційних засобів.
Після обідньої перерви учасники відвідали Комунальну установу Білоцерківської міської ради «Інклюзивно-ресурсний центр», де з виступу директора Лесі Руденко розпочалася робота  інтерактивної тематичної локації «Стратегія ІКС: інклюзивна,  корекційна, спеціальна освіта». Після змістовної ознайомлювальної екскурсії по закладу директор та фахівці представили міжвідомчу співпрацю інклюзивно-ресурсного центру в реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами.
Другий день роботи заходу завершився візитом до Комунального закладу Київської обласної ради «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр», де усіх гостинно зустріла директор закладу Ольга Верзун та ознайомила з роботою навчально-реабілітаційного центру як відкритого простору надання комплексних освітніх, реабілітаційних і корекційних послуг.
Третій день заходу розпочався у Білоцерківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №20 з відкриття інтерактивної тематичної локації «Корекційно-розвиткова складова: успішні практики». Ольга Борисюк, директор закладу, ознайомила присутніх з особливостями створення освітнього середовища в умовах інклюзивної освіти. Цей заклад став першим в Україні, де було створено повну архітектурну доступність, що дозволило дітям з порушеннями опорно-рухового апарату здобувати освіту в навчальних кабінетах, які розташовані на другому і третьому поверхах будівлі. У закладі створені всі умови для надання дітям комплексу корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг. Шкільний бібліотечно-інформаційний центр з медіатекою є осередком інформаційних джерел для учнів і педагогів.
Продовження роботи локації став візит до Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи №19 Білоцерківської міської ради, де директор закладу Валентина Іщук розповіла про сучасні освітні корекційно-адаптивні технології для дітей з комплексними порушеннями розвитку. Учасники заходу  отримали нагоду ознайомитися із реалізацією корекційної складової шляхом поєднання класичних принципів педагогічного  процесу та активного запровадження  інноваційних інтерактивних технологій.
Результатом роботи Всеукраїнської школи майстерності «Педагогічний стартап» «Створення інклюзивного освітнього простору:сучасні виклики та системні рішення» стало ознайомлення учасників із системою впровадження інклюзивної освіти та з кращими практиками організації різних аспектів інклюзії в закладах освіти Київщини.  

Немає коментарів:

Дописати коментар