Наш клас тепер профі з малювання котів!!! Або як проходить дистанційне навчання в Івано-Франківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. 7

Наш клас тепер профі з малювання котів!!!
Або як проходить дистанційне навчання в 4-Б класі Івано-Франківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. 7



Нові виклики породжують нові рішення. В березні 2020 усі школи України перейшли на дистанційне навчання. Але як його якісно організувати? Тим більше, з молодшими школярами! Таке питання виникло, мабуть, в усіх вчителів початкової школи. Ну що ж, розкажу, як роблю це я.

Спочатку на своєму особистому блозі розробила програму дистанційного навчання на період карантину. Склала все у формі таблички, яку можна кожного дня редагувати, додавати матеріали. На кожен день написала розклад уроків. Навпроти кожного уроку - тему, джерело інформації та практичні завдання. В колонці з джерелом інформації прописую сторінки підручника чи інших посібників, посилання на відео, презентації, онлайн-тестування, платформи для тренувань. Посилання саме на те, що стосується теми уроку. В колонці з практичними завданнями чітко розписую, що і як дитина має зробити. Вчителі, які також працюють з моїми учнями (з англійської мови, музичного мистецтва) відправляють мені потрібну інформацію і я також вписую їхні предмети в табличку. Таким чином, діти можуть з легкістю переходити за посиланнями, працювати з підручником та іншими джерелами. За цим посиланням можете ознайомитись з програмою роботи під час карантину.

Які ж сайти та платформи я використовую?
Під час уроків літературного читання важливо, щоб діти почули зразок читання літературного твору. Особливо віршованого. Саме зараз ми вивчаємо байки Леоніда Глібова, Олени Пчілки. Тому тут у пригоді став YouTube. Шукаю потрібні твори, озвучені дикторами. А ще, якщо підкріплене веселим відео чи зображеннями, то взагалі чудово. Діти слухають і дивляться, потім слухають і слідкують за текстом у підручнику. Потім пробують також виразно читати. А ще ми почали вивчати п'єсу Н. Шейко-Медведєва«Лисиця, що впала з неба». То взагалі,  вдалося знайти чудове відео вистави Дитячої театральної студії "Летючий корабель". Майже сходили на виставу! Та ще й за тим твором, що вивчаємо.
Природознавство вивчати допомагають презентації, відео.
Відтреновувати навички з математики чудово виходить на платформах Вчи.юа та Матіфік. Ми взагалі, на цих платформах займаємось давненько (на Вчи.юа - четвертий рік, а на Матіфік - другий). Але тепер вони, як ніколи, доречні.
І знахідка для мене - це онлайн-тестування на сайті На урок. Тут можна створювати тести за темами, які вивчають діти. Можна користуватися тестами, уже створеними іншими вчителями. Створюю або обираю тест, обираю "Домашня робота", відправляю дітям посилання і код доступу і слідкую, як вони проходять ці тести. Слідкую з дому. Ми домовились працювати так: діти опрацьовують тему, тоді виконують тест. Якщо помилялися, роблять роботу над помилками. Думаю, знаєте, як діти хочуть отримати максимальний бал. Тому навіть те, чого вони не знали, вивчають за допомогою тесту. Чудовий інструмент! Як писали батьки, діти біжать швидко читати підручник, щоб виконати якомога краще тест.

До чого ж тут коти?
Програма розроблена, матеріали підібрані. Але треба організувати якийсь інтерактив, щоб усе ожило. Я створила групу у вайбері для спілкування з дітьми. Якщо буде спілкування - то буде і робота. І я зрозуміла, що ні дробами, ні дієсловом я не активізую дітей так, як би мені цього хотілося. І тут на допомогу прийшов кіт!!! Саме цього тижня на образотворчому мистецтві ми мали малювати кота. Я розумію, можна жити, не вміючи малювати кота, навіть багато дорослих так живе. Але!!! Місія кота тут зовсім інша: активізувати дітей. В понеділок діти отримали завдання: намалювати кота за технологією. Результат роботи відправити мені. У вівторок я не отримала жодного кота. Тоді нагадала дітям, щоб вони відправляли мені свої малюнки. Хтось запитав, чи це обов'язково. Я ж тоді відповіла: "Ну, в нас такий урок. Пам'ятаєте, як ви гарно навчилися малювати пташку щастя? Тепер навчитеся малювати ще й кота. Думаю, навіть не всі батьки вміють малювати кота))) А ви так легко можете навчитись))". І що ви думаєте? Почався парад котів! Різних. Так коти до мене три дні приходили. І всі чекали на мій коментар. І наше дистанційне навчання запрацювало на повну силу.

Таким чином, діти вчаться працювати самостійно. Ну добре, майже самостійно, з допомогою батьків. Але деякі теми таки варто, щоб пояснив учитель. Та й треба поспілкуватися з дітьми, подивитися, чи всі розібралися з табличкою і тими тестами, чи справді усі вчаться. Тому тут виникла ідея проводити відеоконференцію. Діти зробили висновок, що вчителька засумувала за ними, уже не може без них, тому й робить відеоконференцію. Хоча, не буду обманювати, вони також праві))) За допомогою такого зв'язку пояснила дітям дроби, закріпила з ними знання про дієслово, корисні копалини України та інше. Не всі змогли підключитися до відеоконференції, тому відправила дітям і батькам її запис. Саме так ми опрацьовували навчальні завдання. А головне - діти відчули, що вчителька про них пам'ятає, для них старається. Не уявляєте, як же було приємно отримувати текстові чи відеоповідомлення з привітаннями дітей з днем народження (в мене в середу був день народження).



Думаю, в багатьох із вас схожі історії. Тут я поділилася своєю.
Не бійтеся, пробуйте, спілкуйтеся зі своїми учнями. Вони вас люблять. Мої сказали, що вже хочуть до школи)

Немає коментарів:

Дописати коментар